Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Το βασικότερο μήνυμα που έστειλαν οι πολίτες την Κυριακή 7 Ιουλίου ήταν η γενική αποδοκιμασία προς τις πολιτικές και τα προγράμματα των κομμάτων και των υποψηφίων, καθώς και στον ίδιο το θεσμό των εκλογών.
Και είναι άκρως ανησυχητικό ότι υπάρχουν κόμματα που επαίρονται για τις επιδόσεις τους στις εθνικές εκλογές και κρύβουν κάτω από το χαλί αυτό το γεγονός, όταν οι ψηφοφόροι, με τη μεγάλη αποχή τους από τους εκλογές, έστειλαν για ακόμα μια φορά το ηχηρό μήνυμα “σας βαρεθήκαμε”, πόσο αντιπροσωπευτικό μπορεί να είναι το τελικό αποτέλεσμα;
Η δυσφορία της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι δυνατόν να σβήνεται μονοκοντυλιά, έτσι απλά. 
Κανένα από τα υποψήφια κόμματα και συνασπισμούς δεν συγκίνησαν πολλούς Έλληνες να προσέλθουν στις κάλπες και να ασκήσουν το δημοκρατικό δικαίωμα τους, γιατί αποδοκιμάζουν και απορρίπτουν το πολιτικό προσωπικό της χώρας, από όπου κι αν αυτό προέρχεται. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι όλοι αυτοί δεν εκφράζονται με κάποιο τρόπο, ούτε και απεικονίζονται κάπου.
Αν προσθέσουμε στο ποσοστό της αποδοκιμασίας τα άκυρα και λευκά, καθώς και το ποσοστό των κομμάτων που έμειναν εκτός Βουλής λόγω του εκλογικού ορίου του 3%, τότε συνολικά έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό το οποίο δεν εκπροσωπείται!
Με απλά λόγια, οι πολίτες αυτής της χώρας δεν πιστεύουν ότι οι εκλογές θα αλλάξουν τα πράγματα και δεν έχουν να περιμένουν κάτι από οποιοδήποτε κόμμα και αν αναλάβει την εξουσία.
 
Δεν μπορούμε να το προσπεράσουμε αυτό.
Πιστεύουμε ότι εκλογικός νόμος χρειάζεται άμεση αναθεώρηση – πάντως όχι προς την κατεύθυνση που επιθυμούν τα κυρίαρχα κόμματα – ώστε να εξασφαλίζεται:
  • η πολιτική ισότητα και
  • ότι θα ακούγονται όλες οι φωνές.
Χρειάζεται λοιπόν η θέσπιση της απλής αναλογικής ως μοναδικού και μη αναθεωρήσιμου εκλογικού συστήματος, η θέσπιση ορίου συμμετοχής των 3/4 του εκλογικού σώματος ώστε το αποτέλεσμα των εκλογών να θεωρείται έγκυρο, όπως γίνεται για αποφάσεις που αφορούν νόμους που ψηφίζονται από τη Βουλή, η καθιέρωση μέγιστου ορίου θητειών για πρωθυπουργούς και βουλευτές, η καθιέρωση της κλήρωσης ποσοστού 10% των αιρετών εκπροσώπων σε Δήμους, Περιφέρειες, Βουλή, Ευρωκοινοβούλιο και Επαγγελματικές Ενώσεις, πρόταση που ακούστηκε και υιοθετήθηκε από τη συνάντηση του 2ου Εξωκοινοβουλευτικού φόρουμ που διοργάνωσε το Κόμμα Πειρατών, τον Οκτώβριο 2016, και συμμετείχαν εκπρόσωποι 8 κομμάτων και 2 κινήσεων – οργανώσεων πολιτών (1) 
Υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης της δημοκρατίας, αφού η πολιτική αντιπροσώπευση στη χώρα μας κυριαρχείται από από συγκεκριμένες ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες (πηγή: socioscope (2) που ουδεμία σχέση έχουν με το σύνολο των συμφερόντων των μικρών και μεσαίων επαγγελματιών και εργαζομένων που σηκώνουν τα φορολογικά βάρη στις πλάτες τους.
Το Κόμμα Πειρατών ανήκει στη νέα πολιτική γενιά που δημιουργήθηκε το 2012, χωρίς τις αγκυλώσεις των παραδοσιακών κομμάτων, με στόχο το μετασχηματισμό του πολιτικού τοπίου.
Ευχόμαστε καλή θητεία στους εκλεγέντες και ειδικά στους νέους βουλευτές που μπαίνουν στη Βουλή για πρώτη φορά. 
Με την ευχή αυτή επιθυμούμε να τους υπενθυμίσουμε ότι σε περίπτωση δυσφορίας από τους αρχηγούς των κομμάτων που θα δοκιμάσουν τη συνείδηση, την αντοχή και την ανοχή τους, πάντα θα είναι ανοικτό το πολιτικό καταφύγιο του Κόμματος Πειρατών Ελλάδας.
 
Το socioscope (Καλειδοσκόπιο Κοινωνικών Δεδομένων) αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου «Δυναμική Διαχείριση Βάσεων Κοινωνικών Δεδομένων και Χαρτογραφικών Αναπαραστάσεων» της πρόσκλησης «ΚΡΗΠΙΣ» της ΓΓΕΤ (2013-2015) μεταξύ του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών και του Ινστιτούτου Πληροφοριακών Συστημάτων του Ερευνητικού Κέντρου «ΑΘΗΝΑ». Αποτελεί πλατφόρμα οπτικής ανάλυσης και χαρτογραφικής αναπαράστασης κοινωνικών και πολιτικών δεδομένων με στόχο την υποστήριξη και ενίσχυση της κοινωνικής έρευνας και τη διάθεση ανοιχτών κοινωνικών δεδομένων στο ευρύ κοινό. Τα στοιχεία είναι κατηγοριοποιημένα γύρω από θεματικές περιοχές και διατίθενται ανοιχτά προς χρήση με άδεια http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ 
Το σύνολο δεδομένων «Πολιτικό Προσωπικό» περιλαμβάνει στοιχεία για κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά και την πολιτική προϋπηρεσία 1060 μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου που εκλέχθηκαν στις Κοινοβουλευτικές περιόδους από Θ’ (1996-2000) έως και ΙΣΤ’ (Ιανουάριος-Αύγουστος 2015). Κάθε κοινοβουλευτική σύνθεση περιλαμβάνει το σύνολο όσων εκλέχθηκαν αρχικά ή, μετέπειτα, κατόπιν αντικατάστασης. Οι σχετικές πληροφορίες αντλήθηκαν από τον ιστότοπο του Ελληνικού Κοινοβουλίου και τα επίσημα βιογραφικά των βουλευτών/τριών, ενώ η επιλογή των μεταβλητών έγινε από ερευνητική ομάδα. Η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα οπτικής ανάλυσης και χαρτογραφικής αναπαράστασης ορισμένων μεταβλητών. Τα πλήρη στοιχεία για κάθε βουλευτή/τρια εμφανίζονται κάτω από την επιλογή «Αποτελέσματα Αναζήτησης».