Ένα κόμμα, για να έχει προοπτικές εξουσίας πρέπει να διαθέτει ένα συνεκτικό και πειστικό πολιτικό πρόγραμμα. Αυτό περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που έχει εντοπίσει. Αυτές πρέπει να είναι ρεαλιστικές, κατανοητές από τους πολίτες και σε θέση να πείσουν για την αποτελεσματικότητά τους.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια:
1) Μόνιμοι διορισμοί ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών που χρειάζονται τα σχολεία. Κανένα εκπαιδευτικό κενό με το “πρώτο κουδούνι”
2) Μόνιμος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο τμήμα για την εξασφάλιση της σταθερής παιδαγωγικής σχέσης και μελέτης των μαθητών.
3) Κανένας μαθητής χωρίς κάλυψη Παράλληλης Στήριξης.
4) Κανένα σχολείο χωρίς σχολικό ιατρό και νοσηλευτή, χωρίς σχολικό ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας.
5) Πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία.
6) Εξασφάλιση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους εργασίας σε κάθε σχολείο. Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου βοηθητικού σχολικού προσωπικού (φύλακες, σχολικοί τροχονόμοι, τραπεζοκόμοι, επιστάτες κ.ά.)
7) Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά με 15 μαθητές ανά τάξη – Να καταργηθούν τώρα όλα τα κοντέινερ
8) Πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολικά κτίρια πριν ανοίξουν τις πόρτες τους. Ο ουσιαστικός ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια – προσεισμικός έλεγχος – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – ασφαλής ηλεκτρολογική εγκατάσταση – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης).
9) Κατασκευή νέων, ασφαλών και σύγχρονων σχολικών κτιρίων, αλλά και αναβάθμιση των σχολικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των αυξημένων εκπαιδευτικών απαιτήσεων του 21ου αιώνα.
10) Αύξηση στη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών ώστε να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος λειτουργίας των σχολείων (θέρμανση, ρεύμα, υλικοτεχνική υποδομή). Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων και για αναλώσιμα (χαρτί φωτοτυπίας κ.τ.λ.).
11) Κατάργηση ΦΠΑ στις υπηρεσίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και τηλεπικοινωνιών που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη λειτουργία των σχολείων και στερεί πόρους από τις υλικοτεχνικές υποδομές.
12) Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
13) Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη.
14) Διεύρυνση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
15) Δωρεάν προγράμματα αθλητικής και πολιτιστικής δράσης στα σχολεία τις απογευματινές ώρες».
16) Ετήσια αναθεώρηση ύλης βιβλίων ώστε να σχεδιάζεται αντικατάστασή τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.

Τριτοβάθμια:
1) Στελέχωση των αρχών που διαχειρίζονται το ΕΛΚΕ (Ειδικός λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας) και χρηματοδότησή τους από πόρους του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς παρακράτηση ποσού για την έρευνα. Το ποσό παρακράτησης θα χρησιμοποιηθεί για την ασφάλιση των ερευνητών.
2) Σύνδεση χρόνου παραδοτέων ερευνητικών προγραμμάτων με την ορθή λειτουργία και πληρωμή του ΕΛΚΕ.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Δασοπροστασία:

Κάθε χρόνο, χιλιάδες στρέμματα δασικής έκτασης καίγονται, είτε από φυσικά αίτια, είτε από εμπρησμούς. Η προετοιμασία που γίνεται πριν την αντιπυρική περίοδο έχει αποδειχθεί ανεπαρκής. Το κόστος δε των πυρκαγιών αυτών είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε κόστος αντιμετώπισης του προβλήματος.

Η λύση:

1) Αξιοποίηση του πορίσματος Goldammer.
2) Άμεση επίσπευση της ολοκλήρωσης των δασικών χαρτών και του Εθνικού Κτηματολογίου με παράκαμψη των παραγόντων εκείνων – όσο ισχυροί κι αν εμφανίζονται – που δολίως επιθυμούν και ως τώρα επιτυγχάνουν τη διατήρηση καθεστώτος ασάφειας ως προς την κυριότητα και το χαρακτηρισμό της κάθε έκτασης. Αυστηρότατες πειθαρχικές και ποινικές διώξεις σε δημόσιους λειτουργούς που παρεμποδίζουν το έργο, ακόμη κι αν είναι ανώτατοι δικαστικοί. Αντίστοιχης αυστηρότητας πρέπει να είναι η αντιμετώπιση και Υπουργών που παρεμποδίζουν αυτό το κρίσιμο έργο.
3) Ανασύσταση της Δασοπυροσβεστικής και υπαγωγή της στη Δασική Υπηρεσία, με πλήρη ανάκληση της ολέθριας πολιτικής που ακολουθήθηκε από το 1998, όταν η «εκσυγχρονιστική» κυβέρνηση του «ηθικού» Κωνσταντίνου Σημίτη αχρήστευσε τη Δασική Υπηρεσία.
4) Ενίσχυση της Δασικής Υπηρεσίας με τις αρμοδιότητες που είχε πριν το 1998 και στελέχωσή της με το κατάλληλο επιστημονικό κ.α. προσωπικό.
5) Δημιουργία κατά τόπους κλιμακίων Δασεργατών, οι οποίοι θα είναι επιφορτισμένοι με την περισυλλογή και απομάκρυνση της επικίνδυνης δασικής βιομάζας (π.χ. πευκοβελόνες, ξερόκλαδα).
6) Συντονισμός και με τοπικούς φορείς (Δήμο, Περιφέρεια, ιδιώτες εργολάβους) για τη δημιουργία και διατήρηση επαρκών αντιπυρικών ζωνών.
7) Σύνδεση των δασών με την τοπική οικονομία μέσω της ελεγχόμενης, συντονιζόμενης από τη Δασική Υπηρεσία, υλοτόμησης και της αξιοποίησης της ξυλείας και της δασικής βιομάζας στην παραγωγή σχετικών προϊόντων και στην παροχή χρήσιμων υλικών (π.χ. καυσόξυλα, προσάναμμα) σε άπορους κατοίκους.
8) Χρηματοδότηση των Δήμων που βρίσκονται κοντά σε δασικές εκτάσεις για τη δημιουργία ομάδων για την 24ωρη επιτήρηση των δασών, ιδίως κατά την αντιπυρική περίοδο.
9) Ανάπτυξη επίγειων και υπέργειων μέσων επιτήρησης δασικών εκτάσεων για τη μείωση του χρόνου εντοπισμού πυρκαγιών, ώστε αυτές να αντιμετωπιστούν έγκαιρα, πριν πάρουν διαστάσεις. Υπάρχουν σύγχρονες τεχνολογίες που μπορούν να βοηθήσουν, π.χ. drones.
10) Άμεση ενίσχυση της Πυροσβεστικής και της προς ανασύσταση Δασοπυροσβεστικής με το απαραίτητο μόνιμο και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Εξοπλισμός των σωμάτων αυτών με σύγχρονα μέσα και υπογραφή συμβάσεων συντήρησής τους.
11) Άμεση ανακατασκευή και αναβάθμιση των απαρχαιωμένων CL-215 στο πρότυπο CL-215T με προσθήκη του πακέτου ηλεκτρονικών EFIS, ώστε να έρθουν κοντά στα πρότυπα του CL-415EAF. Συντήρηση των εναπομεινάντων CL-415 και αναβάθμισή τους στο επίπεδο CL-415EAF και δρομολόγηση προμήθειας DHC-515. Προμήθεια προσομοιωτή πτήσεως για την εκπαίδευση των πληρωμάτων σε όλα τα πρότυπα. Δρομολόγηση της προμήθειας ικανού αριθμού μονοθέσιων πυροσβεστικών Air Tractor AT-802 για διασπορά σε όλη την επικράτεια με σκοπό την έγκαιρη επέμβαση για την κατάσβεση πυρκαγιών.
12) Εξοπλισμός και πιστοποίηση όλων των δικινητήριων μεταγωγικών ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων (Bell 205, AB-212, NH90, CH-47 Chinook, Super Puma) για χρήση στο έργο της δασοπυρόσβεσης, με ενδεχόμενη παραχώρηση στην Πολιτική Προστασία ορισμένων εξ αυτών που η ένταξή τους στο στόλο αποδείχθηκε προβληματική ή δεν έχουν πλέον επιχειρησιακό ενδιαφέρον ως στρατιωτικά.
13) Τη μετατροπή του ΟΦΥΠΕΚΑ σε οργανισμό καθαρά συντονιστικού χαρακτήρα, μεταξύ των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών.
14) Την επανεγκαθίδρυση των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών ως τους κατ’εξοχήν αρμόδιους, αυτόνομους και αυτοτελείς φορείς που θα αποφασίζουν για την οποιαδήποτε ενέργεια στις περιοχές της αρμοδιότητάς τους.
15) Την περαιτέρω στελέχωση των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών με μόνιμο προσωπικό και με σκοπό την ποιοτικότερη επικοινωνία με τα τοπικά δασαρχεία, την πυροσβεστική υπηρεσία των περιοχών, και τους δήμους.
16) Την ενίσχυση συμμετοχής των πολιτών στα κέντρα λήψης των αποφάσεων σε θέματα που άπτονται του φυσικού περιβάλλοντος των περιοχών δραστηριοποίησής τους, και στις από κοινού διαδικασίες των δημοτικών αρχών και των φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών.
17) Την κατάργηση του ν. περί εκσυγχρονισμού της περιβαλλοντικής νομοθεσίας του 2020, του Κ. Χατζηδάκη και της κυβέρνησης της ΝΔ.


ΥΓΕΙΑ
1) Προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν τα κενά.
2) Αύξηση μισθών ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού (ώστε να καλυφθεί ο πληθωρισμός των τελευταίων 5 ετών) και αυτόματη αναπροσαρμογή κάθε έτος για να καλύπτει τον τρέχοντα πληθωρισμό.
3) Διευθέτηση ωραρίου ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
1) Επέκταση του προγράμματος εργατικής κατοικίας του ΟΑΕΔ για το πρόγραμμα “Σπίτι μου”

Το πρόγραμμα “Σπίτι μου” για την απόκτηση «φθηνής στέγης» στο πλαίσιο του προγράμματος δεν αποδίδει και δεν απορροφά τα κονδύλια καθώς μόνο το 28% αυτών που λαμβάνουν προέγκριση για το σχετικό δάνειο βρίσκουν κατοικία για να αγοράσουν. Το πρόγραμμα αυτό υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε γιατί τα ενοίκια είναι πολύ ακριβά για τους νέους και έτσι τους δίνεται η ευκαιρία να αγοράσουν το δικό τους σπίτι με επιδοτούμενο το μεγαλύτερο ποσοστό του επιτοκίου.

Η λύση: Επέκταση του προγράμματος εργατικής κατοικίας του ΟΑΕΔ, με νέες κατασκευές και νέους δικαιούχους από το πρόγραμμα “Σπίτι μου”.

2) Οικονομικά κίνητρα για Δήμους, ΝΠΔΔ και ιδιώτες, να αναλάβουν για πενήντα χρόνια τη διαχείριση και την αποκατάσταση εγκαταλελειμμένων κτιρίων, χωρίς οι ιδιοκτήτες ή οι κληρονόμοι να χάνουν την ιδιοκτησία τους. (υπάρχει ήδη έτοιμο νομοσχέδιο από το 2014, για το οποίο έχει γίνει μελέτη). Τα διαθέσιμα κτήρια στην χώρα υπολογίζονται σε 800χιλ με τα 200χιλ από αυτά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

3) Επέκταση του ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης) σε Βασικό Εισόδημα με πόρους από την φορολογία ακινήτων, τα έσοδα από την φορολογία χρηματιστηριακών συναλλαγών, τον φόρο πολυτελείας και τον ΦΠΑ.

4) Πλήρη ισότητα στα δικαιώματα γάμου και τεκνοθεσίας στα ομόφυλα ζευγάρια.

5) Πρόγραμμα αγοράς βιβλίων λογοτεχνίας νέων Ελλήνων Συγγραφέων για τις δημοτικές βιβλιοθήκες.


ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

1) Ενίσχυση της επιθεώρησης εργασίας με προσωπικό για εντατικοποίηση ελέγχων.
2) Αύξηση των προστίμων και επιβολή προσωποκράτησης εργοδοτών για παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας καθ’ υποτροπή
3) Δημιουργία πλατφόρμας, συνδεδεμένη με την ΕΡΓΑΝΗ, για εργαζόμενους που θέλουν να παρέχουν τον χρόνο τους σε εργοδότες κατ’αποκοπή με πλήρη δικαιώματα και ασφάλιση για τον χρόνο που εργάζονται.
4) Κατάργηση εργατικής νομοθεσίας που αντιτίθεται στα ανθρώπινα δικαιώματα. (Έλεγχος από ΕΕΔΑ)

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ – OΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σύστημα που στηρίζουμε είναι προοδευτική φορολόγηση με έμφαση στους άμεσους φόρους και όχι στους έμεσους που επιβαρύνουν τους φτωχότερους.

1) Μηδενικό ΦΠΑ για είδη ασφαλείας

Οποιοδήποτε ποσοστό ΦΠΑ επιβαρύνει υπερβολικά τα είδη ασφαλείας, όπως κράνη, επιγονατίδες, σχετικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων, εξοπλισμός ασφαλείας για οικοδομικές εργασίες κλπ, και μειώνει την ποιότητα του εξοπλισμού που αγοράζουμε ή μας αποτρέπει από το να τον αγοράσουμε.

Η λύση: Όλα τα ήδη ασφαλείας θα έχουν μηδενικό ΦΠΑ, όπως και οι εργασίες εγκατάστασής τους. Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης της διαφοράς προς όφελος των εταιριών και την μην απόδοση του κέρδους στον αγοραστή, θα γίνονται έλεγχοι και θα καταγράφεται το μέσο κόστος του εξοπλισμού ανά εταιρία. Επίσης κάθε παράβαση που αποδειχτεί από καταναλωτή θα επιφέρει πρόστιμο πολλαπλάσιο της παράβασης με απόδοση του ποσού στον καταναλωτή.

2) Σταθερό φορολογικό σύστημα για 5 έτη

Το φορολογικό μας σύστημα αλλάζει συνέχεια με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν οι επιχειρήσεις και όσοι θέλουν να επενδύσουν τι θα κληθούν να πληρώσουν μετά από ένα χρόνο. Αυτό κάνει δύσκολο να συνταχθούν επενδυτικά σχέδια και προκαλεί ανασφάλεια στις επιχειρήσεις που θέλουν να επεκταθούν.

Η λύση: Κωδικοποίηση της φορολογίας με ισχύ για 5 έτη. Οποιαδήποτε αλλαγές θα κωδικοποιούνται για να ισχύσουν μόνο αφού λήξει η πενταετία και θα είναι γνωστές τουλάχιστον 12 μήνες νωρίτερα.

3) Ενίσχυση των Ελέγχων: Ενισχύοντας τις φορολογικές αρχές με περισσότερους και καλύτερα εκπαιδευμένους ελεγκτές. Το κόστος κάθε ελεγκτή πληρώνεται πολλαπλάσια από τα αυξημένα έσοδα της φορολογίας.


4) Χρήση Τεχνολογίας: Χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για την αυτοματοποίηση των ελέγχων και την ανίχνευση ασυνέπειας στις φορολογικές δηλώσεις. Δεν χρειάζονται εφαρμογές “ρουφιανιάς”. Αρκούν τα υπάρχοντα δεδομένα και ελεγκτές που γνωρίζουν να τα διαβάσουν.


5) Απλοποίηση του Φορολογικού Κώδικα: Καθιστώντας τη φορολογία πιο κατανοητή, μειώνονται οι ευκαιρίες για λάθη ή καταχρήσεις. Εδώ η Ελλάδα έχει αποτύχει πλήρως.


6) Εκπαίδευση και Συνείδηση: Η προαγωγή της φορολογικής συνείδησης και η εκπαίδευση μπορούν να μειώσουν τη φοροδιαφυγή ενθαρρύνοντας την ηθική συμμόρφωση.

7) Κίνητρα για Συμμόρφωση: Προσφορά κινήτρων για νόμιμη φορολογική συμπεριφορά, όπως η μείωση των φορολογικών συντελεστών και η απλοποίηση της διαδικασίας καταβολής.

8) Ενίσχυση των Κυρώσεων:  Η εφαρμογή αυστηρών κυρώσεων για τους φοροδιαφεύγοντες και η δημόσια καταγγελία των περιπτώσεων φοροδιαφυγής μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά.


9) Ανταποδοτικότητα: Για να λειτουργήσουν όλα τα παραπάνω πρέπει ο πολίτης να δει και αποτέλεσμα. Αν οι φόροι καταλήγουν σε άχρηστα έργα και απευθείας αναθέσεις φίλων, όλα τα παραπάνω θα αποτύχουν.

10) Μείωση του Φ.Π.Α. από 24% στο 12%: Η μείωση του Φ.Π.Α. από το 24% που είναι σήμερα στο 12% θα έφερνε περισσότερα φορολογικά έσοδα στον κρατικό κορβανά.

11) Ετήσια φορολογική ψήφος: Πιστεύουμε στη σμμετοχή των πολιτών στη διαχείριση των φορολογικών εσόδων. Μέσω της φορολογικής ψήφου σε ετήσια βάση, μαζί με την κατάθεση της φορολογικης δήλωσης τους, οι πολίτες να μπορούν να αποφασίζουν σε ποιούς τομείς θα επενδυθούν ποσοστό από τα χρήματα από τους φόρους τους. Η δημιουργία Ανεξάρτητου Παρατηρητηρίου Φορολογικής Ψήφου μπορεί να διασφαλίσει ότι τα χρήματα αυτά των φορολογουμένων θα κατευθύνονται προς τους τομείς που έχουν επιλέξει.

12) Γρήγορη επίλυση φορολογικών/οικονομικών διαφορών: Σήμερα η δικαστική επίλυση φορολογικών και οικονομικών διαφορών μπορεί να διαρκέσει χρόνια. Ακόμα και δεκαετίες. Πρέπει να δώσουμε στα δικαστήριά μας τους απαραίτητους πόρους ώστε οι υποθέσεις αυτές να τελεσιδικούν μέσα σε μερικούς μήνες, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, αντίστοιχου μεγέθους.

13) Λογικές χρεώσεις για χρήση POS: Οι τράπεζες εκμεταλλευόμενες την υποχρέωση για POS χρεώνουν υπέρογκα ποσά που επιβαρύνουν κυρίως του μικρούς. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

14) Ρυθμίσεις οφειλών: Η ρύθμιση θα πρέπει να γίνεται επί του πραγματικού ποσού χωρίς υπερβολικούς τόκους που πολλαπλασιάζουν το ποσό για να μπορεί να εξοφληθεί.

15) Εφαρμογή αφορολόγητου και στους Ελ.Επαγγελματίες: Το αφορολόγητο θα πρέπει να είναι το ίδιο για όλους τους φορολογούμενους πολίτες, ανεξάρτητα δραστηριότητας.

16) Θεσμοθέτηση ανώτατων προστίμων ως ποσοστό των ετησίων εσόδων και όχι ως ποσό σε περιπτώσεις φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας (άρθρο 54 του ν. 5045/29-07-2023).

Τα ανώτατα πρόστιμα ως ποσά δεν δρουν αποτρεπτικά καθώς οι εταιρίες προτιμούν να πληρώσουν το πρόστιμο καθώς τα κέρδη θα είναι περισσότερα, από το να συμμορφωθούν με τους νόμους.


ΕΝΕΡΓΕΙΑ
1) Μείωση κόστους ηλεκτρικού ρεύματος:

Υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα με το χρηματιστήριο ενέργειας. που αγοράζει όλες της μεγαβατώρες στην ακριβότερη τιμή που προσφέρεται (για να μην αδικήσει τον φτηνό παραγωγό). Δηλαδή αν ο παραγωγός με ΑΠΕ πουλάει μέσο όρο στα 25€ την μεγαβατώρα και ο παραγωγός φυσικού αερίου πουλάει με 80€, η τιμή που αγοράζει το χρηματιστήριο είναι τα 80€ και από τους δύο. Αποτέλεσμα τα “υπερκέρδη” που έρχεται το κράτος να φορολογήσει μετά και να καλύψει (για την περίοδο της πανδημίας) με επιδοτήσεις μέρος του κόστους για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Η λύση δοκιμασμένη: Μακροχρόνια (προθεσμιακά) συμβόλαια με σταθερή τιμή που καλύπτουν την προγραμματισμένη ζήτηση. Η μη προγραμματισμένη μόνο να πηγαίνει στο χρηματιστήριο. Η Ελλάδα είναι η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα που δεν το κάνει αυτό. Για αυτό το λόγο έχουμε και την ακριβότερη τιμή μεγαβατώρας στην Ευρώπη.

2) Συστηματική προώθηση ενεργειακών κοινοτήτων

Παρά την νομοθέτηση των ενεργειακών κοινοτήτων από την βουλή, ελάχιστοι δήμοι και ιδιώτες έχουν προχωρήσει σε σχετικές συστάσεις. Η νομοθεσία αν σχετικά επαρκής για την λειτουργία τους δεν δίνει σοβαρά κίνητρα για την δημιουργία τους. Επίσης ο περιορισμός συμμετοχής δήμου στο 50% είναι πρόβλημα για αρκετούς δήμους που δεν έχουν την δυνατότητα να συμπράξουν με ιδιώτες για οποιοδήποτε λόγο.

Η λύση: Γραφείο στο υπουργείο περιβάλλοντος που θα συντονίζει το έργο με τους δήμους και τους ιδιώτες. Θα δημιουργηθεί μία βάση ενδιαφερόμενων και θα στέλνονται κλιμάκια για την ενημέρωση των τοπικών κοινοτήτων για τα οφέλη της σύστασης ενεργειακών κοινοτήτων. Ή χρηματοδότηση θα γίνεται από άτοκα δάνεια με εγγύηση του κράτους και η αποπληρωμή θα γίνεται σταδιακά από τα έσοδα των κοινοτήτων αυτών. Τα επιπλέον έσοδα από τις συμπράξεις με δήμους μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να μειωθούν οι φόροι και τα δημοτικά τέλη.

3) Παραγωγή ρεύματος από την ΕΥΔΑΠ με την χρήση των λυμάτων που διαχειρίζεται.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
1) Μείωση αριθμού υπουργείων και κατάργηση υφυπουργών. Καθιέρωση μόνιμων γραμματέων υπουργείου.

Αυτή τη στιγμή επικρατεί χάος στα υπουργεία, τα οποία δίδονται σαν ρουσφέτια στους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί προβλήματα στην δημόσια διοίκηση και στην οργάνωση γενικά του κράτους και της χρηστής διακυβέρνησης.

Η λύση:
Μικρός αριθμός υπουργείων, συγκεκριμένα 8 στο σύνολο. Κατάργηση όλων των θέσεων υφυπουργών και διορισμός μόνιμων γενικών γραμματέων στην θέση τους που θα προέρχονται από την δημόσια διοίκηση με σπουδές στους αντίστοιχους χώρους. Η θητεία τους θα είναι τουλάχιστον 5 έτη (εκτός αν υπάρξει αντικατάσταση για προσωπικούς λόγους, ή παραβίασης καθήκοντος, ποινικοί λόγοι).
Ασυμβίβαστο υπουργού και βουλευτή. Ο υπουργός θα παραιτείται από βουλευτής, αν δεν είναι εξωκοινοβουλευτικός.

2) Όταν χρησιμοποιούνται ιδιωτικές εταιρίες για συμβουλευτική εργασία, το σκεπτικό των αποφάσεων καθώς και τα αποτελέσματα θα αποτελούν ανοιχτή δημόσια πληροφορία. Δεν μπορόύν οι εταιρίες ή το δημόσιο να επικαλείται “εμπορικό απόρρητο”. Στις περιπτώσεις που η συμβουλευτική έχει να κάνει με απόρρητες στρατιωτικές πληροφορίες, μόνο τότε επιτρέπεται η επίκληση απορρήτο και αυτό μόνο μετά από απόφαση της σχετικής διακοματικής επιτροπής της Βουλής.

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Ο σχεδιασμός των δημόσιων συγκοινωνιών είναι απαρχαιωμένος και δεν λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες των σύγχρονων πόλεων.

Η λύση:
1) Κάθε συρμός τρένου (ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ) θα έχει βαγόνι με χώρο για μεταφορά ποδηλάτων.
2) Διπλασιασμός δρομολογίων προαστιακού τις ώρες αιχμής. (7 ως 9 και 4 ως 6)
3) Αύξηση στόλου λεωφορείων, διπλασιασμός δρομολογίων τις ώρες αιχμής και θέσεις ποδηλάτων μέσα στα λεωφορεία χαμηλού προφίλ.


ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Η ύπαιθρος μας αδειάζει. Όλο και λιγότεροι νέοι επιχειρούν στον αγροτικό τομέα. Βασικός λόγος είναι η έλλειψη συντονισμού και ουσιαστικής στήριξης από το κράτος σε όλα τα στάδια της παραγωγής και της διάθεσης προϊόντων.

Η λύση:
1) 100% επιδοτούμενο πρόγραμμα για νέες τεχνολογίες, για 2 ως 5 έτη σε νέους αγρότες (ανάλογα το είδος καλλιέργειας και την καινοτομία).
2) Εθνικός φορέας τυποποίησης προώθησης και εξαγωγής αγροτικών προϊόντων.
3) Νομιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης κάνναβης και άδειες σε καλλιέργειες μικρών ποσοτήτων και πώλησης μέσα από εγκεκριμένα εμπορικά κανάλια.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ

1) Κατάργηση golden visa συνδεδεμένες με βραχυχρόνιες επενδύσεις, όπως τα ακίνητα. Golden Visas μόνο σε επενδύσεις δημιουργίας θέσεων εργασίας.
2) Πρόγραμμα υποδοχής και ενσωμάτωσης μεταναστών στις τοπικές κοινωνίες με δικαιώματα και υποχρεώσεις αντίστοιχες με τους πολίτες της χώρας. Υποστηρικτικές υπηρεσίες με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, και προγράμματα εκμάθησης Ελληνικών και Αγγλικών. Πρόγραμμα απόκτησης Ελληνικής/Ευρωπαϊκής υπηκοότητας με διαδικασίες αντίστοιχες άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.

ΠΑΤΕΝΤΕΣ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

1) Αναδιαμόρφωση της νομοθεσίας για πατέντες και πνευματικά δικαιώματα με μείωση του χρόνου στα 14 έτη που θεωρείτε το βέλτιστο για το οικονομικό κίνητρο παραγωγής νέου έργου και κοινωνικής προσφοράς με την είσοδο στο Public Domain. (http://www.rufuspollock.org/economics/p … yright.pdf)