Αν και η υιοθέτηση της ACTA ναυάγησε στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, οι ημεδαπές δικαστικές και διωκτικές αρχές δεν το γνωρίζουν. Άτυπα άρχισαν την “εφαρμογή” της με την άρση του απορρήτου και την σύλληψη ενός νεαρού χρήστη του internet.

 Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνέλαβε 27χρονο ημεδαπό για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκευμάτων, μέσω του Facebook. Το συγκεκριμένο αδίκημα θεωρείται πλημμέλημα και όχι κακούργημα, και με κανένα τρόπο δεν δικαιολογεί την άρση του απορρήτου με βάση τον Ν.2225/1994 (όπως τροποποιήθηκε και ισχύει), σε συνδυασμό με το άρθρο 19 του Συντάγματος για “ιδιαιτέρως σοβαρά εγκλήματα”, με αποτέλεσμα την καταπάτηση των προσωπικών δικαιωμάτων του νεαρού χρηστή.

 Στο Κόμμα Πειρατών Ελλάδας πιστεύουμε στο σεβασμό της προσωπικής ελευθερίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της ιδιωτικής ζωής και του απορρήτου των επικοινωνιών.

 Θεωρούμε ότι οι “νομότυπες” ενέργειες των αρχών γιά την παραπομπή του νεαρού χρήστη ήταν αυθαίρετες και έκνομες.

Φοβόμαστε ότι δε θα σταματήσουν εδώ, γι’ αυτό ενημερωθείτε: Σε περίπτωση Δίωξης


Σχετικά με την “προστασία” μας από τους “προστάτες”:

Αν ανησυχείτε για το ενδεχόμενο κίνδυνο δίωξης για τις απόψεις ή την δράση σας στο διαδίκτυο υπάρχουν δύο πράγματα που εύκολα μπορείτε να κάνετε για να προστατευτείτε σε σημαντικό βαθμό. 

 Το πρώτο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να κρυπτογραφήσετε ολόκληρο τον σκληρό σας δίσκο, που έτσι κι αλλιώς είναι καλή πρακτική. Για τα Windows και τους Mac, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το TrueCrypt για να το κάνετε αυτό. Κάθε φορά κατά την εκκίνηση του υπολογιστή σας θα βγαίνει ένα παράθυρο για να βάζετε το συνθηματικό. Για το GNU / Linux, έχετε τη δυνατότητα για κρυπτογράφηση στο σύνολο του δίσκου κατά την εγκατάσταση του λειτουργικού συστήματος. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν και τρόποι για την προσθήκη κρυπτογράφησης αργότερα. Στο Android, μπορείτε επίσης να κρυπτογραφήσετε το σύνολο του δίσκου: είναι μέρος των μενού κλειδώματος της οθόνης.

 Δεδομένου ότι σε μια επιδρομή η αστυνομία το πρώτο πράγμα που θα κάνει θα είναι να απενεργοποιήσει (κλείσει) τον υπολογιστή σας, για να σας αποτρέψει από τη διαγραφή των στοιχείων/αρχείων, θα κλειδώσει και τον εαυτό της εκτός του δίσκου σας την στιγμή που ο υπολογιστής θα σβήσει.

Δεν χρειάζεται να δικαιολογήσετε μια κρυπτογραφημένη μονάδα σκληρού δίσκου στην Αστυνομία ή/και σε οποιονδήποτε άλλον. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Αν σας ζητηθεί ο λόγος και σας ρωτήσουν γιατί υπάρχει η κρυπτογράφηση, δεν χρειάζεται να αισθανθείτε ότι απειλείστε. Είναι αναφαίρετο δικαίωμά σας να προστατεύσετε τα δεδομένα σας από εισβολείς, νομίμους ή όχι. Μπορείτε λοιπόν να χαμογελάσετε και να σιωπήσετε ή απλά να σηκώνετε τους ώμους σας και να πείτε “γιατί έτσι μου ήρθε ” ή ακόμη να αλλάξετε θέμα και να τους ρωτήσετε αν υπάρχει κι άλλος καφές να βάλετε γιατί σας τέλειωσε.

Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να έχετε ανοιχτό (ξεκλείδωτο) το ασύρματο δίκτυο σας. Αυτό είναι επίσης και μια κίνηση που δείχνει το πόσο καλός γείτονας είστε. Μπορείτε να έχετε δύο ασύρματα δίκτυα (Wi-Fi), ένα κλειστό και ένα ανοιχτό (οι σύγχρονοι routers το επιτρέπουν αυτό). Και τα δυο έχουν έως έξοδο στην ίδια μοναδική διεύθυνση προς το διαδίκτυο, οπότε αν κάποιος κάνει κάτι, οτιδήποτε, στο διαδίκτυο, θα μπορούσε να είναι εσείς ή οποιοδήποτε από τους περίπου 50 γείτονές σας. Και με ένα κρυπτογραφημένο σκληρό δίσκο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να υποδηλώνει ότι ήσασταν εσείς ο «ένοχος», στην περίπτωση κάποιας ξαφνικής επιδρομής στο σπίτι σας.

Φυσικά θα μοιράζεστε μέρος της πρόσβασης του Ιντερνέτ με τους γείτονές σας, όταν αυτοί το χρειάζονται. Έκτος από το να προστατεύετε τους εαυτούς σας, βοηθάτε και όσους δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Περιληπτικά, μια κρυπτογραφημένη μονάδα σκληρού δίσκου είναι μεν μια πρόσθετη εργασία, αλλά σημαίνει και ότι δημιουργείτε ένα ασφαλές περιβάλλον που θα σας εξασφαλίσει σε ένα σενάριο επιδρομής, ενώ ένα ανοικτό ασύρματο δίκτυο θα αναιρέσει οποιαδήποτε σχέση μπορεί να υπάρξει ανάμεσα σε εσάς και τη διεύθυνση της IP σας. 

(Στην πραγματικότητα, ο κρυπτογραφημένος σκληρός δίσκος είναι πολύ πιο πιθανό να προστατέψει τα δεδομένα σας σε περίπτωση διάρρηξης πάρα από μια επιδρομή της αστυνομίας – και το ανοιχτό ασύρματο είναι επίσης πολύ πιο πιθανό να σας ωφελήσει στη βελτίωση των σχέσεων με τους γείτονες σας.)

 Υ.Γ.1 Οι κωδικοί που δεν “σπάνε” με τα σημερινά μέσα είναι όσοι έχουν πάνω από 20 χαρακτήρες.

 Υ.Γ.2 Για λεπτομέρειες πάνω στην άρνησή σας ότι ο δίσκος έχει κάποιο περιεχόμενο (πέρα από αυτό που επιλέγετε να δείξετε) δείτε: www.truecrypt.org/docs/?s=plausible-deniability


Κατηγορίες: Uncategorized

10 σχόλια

GiaNt · Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 21:20

Καταρχήν δεν πρέπει να πανικοβαλλόμαστε. Δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να μπει φυλακή για κάτι που συνέβη σε έναν υπολογιστή, τουλάχιστον σε ότι αφορά κατηγορίες πλην της παιδικής πορνογραφίας ή της απάτης με οικονομικό όφελος.

Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι κάποιος τρώει 1 με 3 ημέρες τρεξίματος σε δικαστήρια, και κατάσχονται οι υπολογιστές του (πολύ σημαντική απώλεια για όσους χρησιμοποιούν επαγγελματικά τον υπολογιστή τους).

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι η διαπόμπευση, όπως συνέβη στην περίπτωση τεχνικού υπολογιστών που ξεφτιλίστηκε από το zougla.gr (που είχε προσωπικά μαζί του) με την βοήθεια της φιλίας του Τριανταφυλλόπουλου με την ΔΗΕ, επειδή είχε περίπου 8 αρχεία παιδικής πορνογραφίας σε backup πελάτη του (σχετικά: http://omniatv.com/blog/897—-rudd-o-lr–zouglagr). Όταν ένας άνθρωπος έχει πολλά Terra αρχείων, είναι πολύ φυσιολογικό να μη γνωρίζει τι περιέχουν όλα. Ειδικότερα στις παλιότερες εποχές που η απόκτηση αρχείων δεν ήταν εύκολη (λόγω χαμηλών ταχυτήτων και ακριβού internet) αντιγράφαμε αρχεία από φίλους, τα οποία δεν έχουμε ελέγξει ποτέ.

Αυτό που κάνει η ΔΗΕ σε περίπτωση έρευνας είναι να αναζητήσει αρχεία με λέξεις κλειδιά (pedo, child, 1yo, 2yo, 3yo κλπ). Θα πρότεινα κυρίως στους παλιούς χρήστες να κάνουν αυτή την αναζήτηση στον υπολογιστή τους και να διαγράψουν αρχεία που ενδεχομένως να υπάρχουν.

Αν κάποιος δεν είναι σε θέση να πληρώσει δικαστικά έξοδα μη ντραπεί, κι ας ζητήσει βοήθεια από άτομα του διαδικτύου. Υπάρχουν πάντοτε αλληλέγγυοι έτοιμοι να βοηθήσουν.

Η ΔΗΕ δεν κλείνει απαραίτητα τον υπολογιστή. Συνήθως πραγματοποιεί επί τόπου έρευνα. Είναι καλό οι λογαριασμοί administrator που έχουμε στον υπολογιστή μας να είναι προστατευμένοι με κωδικό, καθώς και να ενεργοποιήσουμε την ζήτηση κωδικού πρόσβασης μετά το Screen Saver.

ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΔΗΕ. ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΑΝ ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΟΥΝ.

Επίσης προσωπικά θεωρώ πως είναι προτιμότερο αρχεία που δε θέλουμε να πέσουν στα χέρια της αστυνομίας, να είναι αποθηκευμένα σε Server που βρίσκονται εκτός της οπισθοδρομικής Ελλάδας.

Τις παραπάνω συμβουλές τις δίνω βασιζόμενος σε μαρτυρίες ατόμων που είχαν δυσάρεστη επαφή με την ΔΗΕ.

Υ.Γ.
Μάλλον πρέπει να γράψω άρθρο :-Ρ

Δημήτρης Σισκόπουλος · Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 08:53

Το να είμαστε υπέρ της ελευθερίας του λόγου σημαίνει πως επιτρέπουμε χωρίς να αντιδρούμε τον καθένα να παρανομεί;
Βλέπουμε ως δικαίωμα του χρήστη να δημιουργεί, να αναπαράγει, να διακινεί για παράδειγμα υλικό παιδικής πορνογραφίας;
Δεν κάνουμε τίποτε σε περιπτώσεις web bullying, εκβιασμούς και απειλές μέσω διαδικτύου;

Μήπως κάπου στην άκρη του μυαλού μας πρέπει να έχουμε και το “η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου.”;

Και τελικά γνωρίζουμε αν στην συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε άρση του απορρήτου με την συνδρομή του Facebook ή όχι; Γιατί κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΗΕ. ( http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=%27..%27&perform=view&id=20338&Itemid=965&lang= )

Kwstas · Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 13:32

ενα σχετικο κειμενο με οδηγιες που ειχα ποσταρει>klivieratos.info/what-to-do-in-prosecuted-for-sharing-culture-stuff/

Δημήτρης Ζάππας · Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 15:52

Αγαπητέ κύριε Σισκόπουλε, κανείς δε μίλησε γιά ανεξέλεγκτη και ασύδοτη χρήση στο διαδίκτυο, υπάρχουν νόμοι και πρέεπι να τους σεβόμαστε όλοι, το ατυχές παράδειγμα γιά τη πορνογραφία δεν έχει σχέση με αυτά που λέμε στο δελτίο τύπου, το αδίκημα της διακίνησης παιδικής πορνογραφίας είναι κακούργημα και στη δική μας κοινωνικά θεωρείται απεχθές, επομένως αν οι αρχές ζητήσουν άρση απορρήτου σε αυτή τη περίπτωση δίκαια θα το πάρουν αν ο εισαγγελέας κρίνει βάσιμο το αίτημα σύμφωνα με τις ενδείξεις ή αποδείξεις.
Κανείς στο κόμμα πειρατών δεν ειναι παράλογος ή ακραίος, όπως θα διαπιστώσατε δεν έχουμε αναφέρει τίποτα σχετικά με τη θρησκεία και τις ενέργειες του νεαρού χρήστη επειδή πολλοί από εμάς είναι χριστιανοί και όλοι μας πιστεύουμε στο σεβασμό των θρησκευτικών πεποιθήσεων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας .

@giant :
Ευχαρίστως να διαβάσουμε ένα άρθρο σας.

Υστερόγραφο
Γράφω σε πρώτο πληθυντικό αυθαίρετα χωρίς να είμαι εκπρόσωπος των Πειρατών, απλά αισθάνομαι ότι έτσι σκέφτονται όλοι οι πειρατές.

Δημήτρης Σισκόπουλος · Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 17:06

κ. Ζάππα,

Επειδή λοιπόν όπως πολύ σωστά γράφεται και εσείς “υπάρχουν νόμοι και πρέπει να τους σεβόμαστε όλοι”, να υπενθυμίσω πως η σύλληψη έγινε γιατί κάποιοι νόμοι καταπατήθηκαν και υπήρχαν πολλές καταγγελίες από ανθρώπους που αισθάνθηκαν πως προσβάλλονται. Οπότε δεν αντιλαμβάνομαι με ποια λογική χαρακτηρίζονται «αυθαίρετες και έκνομες» κάποιες ενέργειες καθόλα νόμιμες.

Τέλος ως πειρατής, συμφωνώ σε όσα γράφεται περί σεβασμού των θρησκευτικών πεποιθήσεων και ακριβώς για αυτόν τον λόγο εφιστώ την προσοχή σας. Αν κάποιοι νόμοι δεν μας αρέσουν, παλεύουμε μέσα από το σύστημα να τους αλλάξουμε. Το να ζητάμε επιλεκτική εφαρμογή όμως των νόμων είναι λάθος.

DrNoNoNo · Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 00:25

@ Δημήτρης Σισκόπουλος
“πως η σύλληψη έγινε γιατί κάποιοι νόμοι καταπατήθηκαν και υπήρχαν πολλές καταγγελίες από ανθρώπους που αισθάνθηκαν πως προσβάλλονται. ”

1. Ίσα, ίσα το συμβάν αποτελεί (και θα γίνει σημείο αναφοράς) για τη λογοκρισία στο διαδίκτυο και την καταπάτηση στην ελευθερία της έκφρασης, και φυσικά δικαιολογεί κάθε ανησυχία για τα προσωπικά δεδομένα, απόρρητο κλπ.
Τι στο καλό, όταν εισαγγελείς μπουκάρουν σε σπίτια(!) για το πλημμέλημα της …βλασφημίας, δε νομίζετε ότι έχουν ξεπεραστεί κάποια όρια; Τη στιγμή που για σοβαρότερα συμβάντα η ΔΗΕ δε φάνηκε και τόσο ‘ευέλικτη΄όπως διαβάζω στον κο Σαραντάκο http://sarantakos.wordpress.com/2012/09/25/elderpasticcio/
ή και αλλού http://risinggalaxy.wordpress.com/2012/09/24/%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AF-%CE%B3/:

2. Αν καταπατήθηκε κάποιος νόμος κατά τη γνώμη μου, είναι το αρ. 19 του Συντάγματος που προβλέπει άρση απορρήτου μόνο για σοβαρά αδικήματα (ειδικός νόμος μάλιστα, απαρριθμεί αυτά, και guess what, η βλασφημία δεν…). Κι αυτό διότι ο Νόμος τοποθετεί (θεωρητικά) υψηλότερα το έννομο αγαθό της ιδιωτικότητας και της ελευθερίας της έκφρασης από την πλημμεληματική προσβολή άλλων αγαθών/δικαιωμάτων.

Στην Καθημερινή, σήμερα διαβάζω “”Ο εισαγγελέας διέταξε την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών με το αιτιολογικό ότι η λειτουργία του συγκεκριμένου προφίλ είναι πιθανό να προκαλέσει εξέγερση των πιστών και άρα συνιστά κίνδυνο κατά της ανθρώπινης ζωής.”
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_26/09/2012_496635
Τραβηγμένη απ’ τα μαλλιά συλλογιστική μόνο και μόνο για να δικαιολογήσει (την αδικαιολόγητη, κατά τη γνώμη μου, νομικά) άρση του απορρήτου.

Τέλος, οι θρησκείες είναι ιδέες, (όσο κι αν οι πιστοί τους τις θεωρούν αδιαμφισβήτητες “εξ΄ αποκαλύψεως” αλήθειες). Και όπως και όλες οι ιδέες πολιτικές, φιλοσοφικές, ιδεολογικές, απόψεις, δημόσιες δηλώσεις, βιβλία, ταινίες κλπ δε σημαίνει ότι υποχρεούμαστε σε οποιοδήποτε είδος σεβασμού απέναντί τους. Ακόμα περισσότερο αν το απαιτούν(!) αυτό με νόμο. Το ΔΙΚΑΙΩΜΑ να τις εκφράζεις είναι που σεβόμαστε. Μη τα συγχέουμε αυτά.
Τις ιδέες οφείλουμε να τις συζητάμε, μπορούμε να τις λατρεύουμε, να τις μισούμε, να τις σατιρίζουμε, τις διακωμωδούμε και τελικά να τις αποδομούμε ή να τις εξυψώνουμε. Αυτά είναι τα “όπλα” της δημοκρατίας που την προάγουν και το να εξαιρούμε τις θρησκείες από το βάσανο αυτό, λέει πολλά για το επίπεδο της δημοκρατίας μιας χώρας.

Και για να το κλείνω, αυτό με “τους πολλούς ανθρώπους που αισθάνθηκαν ότι προβάλλονται” μου θύμισε την εξαιρετική απάντηση του Richard Dawkins στο “Με προσβάλλει…” http://www.youtube.com/watch?v=Ak6JD9bbv08

Υ.Γ. Αλοίμονο άμα αρχίσουμε και μετράμε τα λόγια μας με γνώμονα τι μπορεί να θεωρήσει ο κάθε πιστός “προσβολή” της θρησκείας του (και είναι και πολλές!)

Δημήτρης Σισκόπουλος · Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 19:55

[quote=DrNoNoNo]Και όπως και όλες οι ιδέες πολιτικές, φιλοσοφικές, ιδεολογικές, απόψεις, δημόσιες δηλώσεις, βιβλία, ταινίες κλπ δε σημαίνει ότι υποχρεούμαστε σε οποιοδήποτε είδος σεβασμού απέναντί τους[/quote]

Υπάρχει μια διαφορά από την έλλειψη σεβασμού προς ιδεολογίες, μέχρι την εξύβριση και το να διασκεδάζεις μ’ έναν νεκρό. Και επειδή θα ήταν ουτοπικό να περιμένουμε από τον καθένα να σέβεται κάποιους άγραφους κανόνες και να δείχνει κάποιο επίπεδο και πολιτισμό, για αυτό υπάρχουν οι νόμοι ώστε να καλύπτονται και αυτές τις περιπτώσεις.

Ιδεολογία για παράδειγμα είναι και ο φασισμός. Έχετε ιδία άποψη και για αυτήν; Κυκλοφορούσε στο διαδίκτυο μια φήμη πως θα έγινε νομιμοποίηση του Κόμματος των Παιδοφίλων στην Ολλανδία. Εφόσον ίσχυε κάτι τέτοιο, θα ήσασταν υπέρ και αυτού προς χάρη της ελευθερίας της έκφρασης;

Επειδή λοιπόν είναι υποκειμενικό πως ιεραρχεί καθένας τι πιστεύει, δυστυχώς έχουμε μάθει να ξεσηκωνόμαστε μόνο όταν «επιτίθενται» στη δική μας ιδεολογία και από ότι φαίνεται δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε και να σεβαστούμε κάτι που εμείς δεν αποδεχόμαστε. Και αν έμενε μόνο εκεί, δηλαδή καθαρά στην αδιαφορία, ασφαλώς και δεν θα ενοχλούσε και πολλούς. Αλλά όταν περνάμε στην εξύβριση αυτών που εμείς δεν δεχόμαστε, στην γελοιοποίηση τους και στην εσκεμμένη πρόκληση που φυσιολογικό είναι να φέρει και αντιδράσεις, κάπως πρέπει να δίνεται η δυνατότητα προστασίας. Μακάρι κάποια στιγμή να μπορέσουμε να βρούμε κάποιον καλύτερο τρόπο πέρα της επιβολής των νόμων, να φτάσουμε σε ένα σημείο που ο αλληλοσεβασμός να είναι έμφυτος ώστε να μην χρειάζονται καν τέτοιοι νόμοι. Ως τότε όμως όπως φαίνεται έχουμε πάρα πολύ δρόμο.

DrNoNoNo · Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 21:56

Και πάλι, δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά του να σκέφτεται, να εκφράζει και συζητά κανείς ελεύθερα για κάτι (ακόμα και για τα απεχθέστατα παραδείγματα, -straw-man- στα οποία καταφεύγετε) από την πράξη (νομική έννοια).

Έτσι, και θα σας φέρω ένα καλύτερο παράδειγμα, παράνομη είναι η ίδρυση ενός κόμματος που θα υποστήριζε την απαγόρευση όλων των θρησκειών. (θα αντιτίθετο στην ελευθερία έκφρασης, στη θρησκευτική κλπ)

Το να πω, όμως, ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερος αν δεν υπήρχαν θρησκείες και ότι επιθυμώ ένα κόσμο χωρίς θρησκείες επειδή πιστεύω πως είναι -κακά- παραμύθια, αυτό είναι νόμιμο! Τι δεν καταλαβαίνετε εδώ;
(επίτηδες δε πήγα παραπέρα το παράδειγμα, σατιρίζοντας τη θρησκεία, διότι στην Ελλάδα καραδοκούν και εισαγγελείς)

Η έκφραση ιδεών, η τέχνη, klp δεν διώκεται. Γι’ αυτό, και στο παραδειγμά σας, δε συνελήφθη κανένας εκ των Ολλανδών, παρά την κατακραυγή που προκάλεσε το αίτημά τους. Αυτή είναι η διαφορά. Απλό δεν είναι;
Το έργο Λολίτα (βιβλίο, θεατρικό, ταινία) κατά την άποψή σας, θα έπρεπε άραγε να είχε απαγορευθεί;

Όσο για τα περί τιμής του νεκρού, αυτό είναι εντελώς άσχετο (ξαναδιαβάστε τη δίωξη που ασκήθηκε). Αναφέρεστε στο σεβασμό στο πρόσωπο του νεκρού. Άκυρο: Α) Η δίωξη είναι για προσβολή των θείων και της θρησκείας. Β) Ακόμα και έτσι, άρση απορρήτου δε στέκει http://www.enikos.gr/politics/82558,Erwthsh_Panoysh_gia_ton_Paisio.html

Αλλά και φυσικά ο σκοπός της γελοιοποίησης δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Αρσένιος Εζνεπίδης (aka Παϊσιος) ήταν ένας ακόμα …καλόγερος. http://roides.wordpress.com/2011/04/21/21apr11/

Όμως:
1. Έχει να κάνει με το ότι ως δημόσιο (μετά θάνατον, ας όψονται οι ελλαδέμποροι) πρόσωπο, κρίνεται από αυτά που φέρεται ότι έλεγε στα βιβλία που κυκλοφορούν.
Ενδεικτικά: μιλούσε με σαύρα, οραματιζόταν ότι θα πάρουμε την …Πόλη αφού σκοτωθεί το 1/3 των κατοίκων της και εξοριστεί άλλο 1/3, μισούσε τους Τούρκους σα λαό, τους Καθολικούς, τους Ιεχωβάδες κλπ, απεχθανόταν τους επιστήμονες που διδάσκουν την εξέλιξη των ειδών, είχε έφεση στη συνωμοσιολογία, γιάτρευε τον καρκίνο με κασκόλ – αλλά πέθανε από καρκίνο κλπ). Πεδίον δόξης λαμπρό για σάτυρα, λοιπόν.

2. Έχει να κάνει με το θέατρο του παραλόγου που στήθηκε γύρω από το brand name Γέροντας Παϊσιος, με το εμπόριο ελπίδας, θαυμάτων, προσφητειών, βιβλίων, και εθνικιστικής μισαλλόδοξης προπαγάνδας που είναι και νόμιμο (και ηθικό).

3. Έχει να κάνει με τα χάλια του ελληνικού τύπου και της μπλογκόσφαιρας που κατάπιε αμάσητα και διέδωσε αδιασταύρωτα το τρολλοθαύμα του Παστίτσιου ως …πραγματικό γεγονός προς άγρα αναγνωστών http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/32263

4. Και έχει να κάνει με την ευπιστία του διαψασμένου για θαύματα ποιμνίου που ακόμα και όταν τους υποδείκνυαν την τρολλιά, συνεχίζαν ακάθεκτοι να το πιστεύουν, και όχι μόνο δε κατηγόρησαν τα έντυπα που τους παραμύθιασαν, αλλά και για εκδίκηση, κιόλας, στράφηκαν με μαζικά report κατά της σελίδας, μετά από παρότρυνση συγκεκριμένου ενημερωτικού ιστοτόπου (βήμα βήμα οδηγίες για μαζικό report) http://www.newsbomb.gr/prionokordela/ellada/story/233637/afinoyme-sti-dikaiosyni-toy-theoy-osoys-empaizoyn-ton-geronta-paisio

Υ.Γ. Όπως έγραψε ο Τατσόπουλος
«Γύρω από τον Γέροντα Παϊσιο -τι είπε, τι δεν είπε, τι εννοούσε με όσα είπε, τι εννοούσε με όσα δεν είπε- στήθηκε μια ανθηρή μακρόβια μπίζνα που άδειασε τις τσέπες πλείστων όσων αφελών, γέμισε τις τσέπες ολίγων ξετσίπωτων επιτήδειων και πυροβόλησε τη νοημοσύνη όλων. Για αυτό το πρωτοφανές μεταδικτατορικό σκάνδαλο, συγκρίσιμο μονάχα με το “Νερό του Καματερού” και την “Αθανασία του Αιγάλεω”, κανένας εισαγγελέας δεν συγκινήθηκε. Τα αντανακλαστικά του Νόμου λειτούργησαν μονάχα όταν μια χιουμοριστική ιστοσελίδα κατέδειξε το μέγεθος του τσαρλατανισμού, με αποκορύφωμα την υιοθέτηση από τους τσαρλατάνους ενός “θαύματος” του Γέροντα που η ίδια η ιστοσελίδα κατασκεύασε. Με άλλα λόγια; Κάποιος τόλμησε να ξεφωνίσει τους απατεώνες και αντί να μπαγλαρώσουν τους απατεώνες, μπαγλαρώσαν εκείνον που τους ξεφώνισε».
http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=108805

Δημήτρης Σισκόπουλος · Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 09:02

Το θέμα δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την σύλληψη του 27χρονου ή τους λόγους που τον συνέλαβαν, αλλά να αναλογιστούμε αν πρέπει ή όχι να υπάρχουν όρια στην σάτιρα ή ότι αποφασίζουμε να βαφτίσουμε ως σάτιρα, καθώς και στον τρόπο έκφρασης μας όταν απευθυνόμαστε σε ευρύ κοινό και με ποιο τρόπο μπορεί να προστατευτεί σε ένα δημοκρατικό κράτος οποιοσδήποτε αισθάνεται προσβεβλημένος ακόμα και για τους πιο άσχετους λόγους.

Το να πω ότι ο κόσμος θα ήταν καλύτερος αν δεν υπήρχαν νόμοι και ότι επιθυμώ ένα κόσμο χωρίς νόμους επειδή πιστεύω πως περιορίζουν την ελευθερία μου και αυτό είναι νόμιμο. Αλλά αν γινόταν, θα ζούσαμε σε ζούγκλα και όχι σε οργανωμένα κράτη. Υπάρχουν αρκετοί που κινούνται με αυτήν την ιδεολογία της ζούγκλας και δικαίωμα τους, όπως επίσης είναι δικαίωμα τους και οι δρόμοι ανοιχτοί ώστε να μετακομίσουν σε κάποια ζούγκλα και να ζήσουν ευτυχισμένοι. Και υπάρχουν πάντα και αυτοί που ζητούν την επιλεκτική εφαρμογή των νόμων αναλόγως των δικών τους ιδεολογιών και συμφερόντων.

Αλλά από τη στιγμή που συμβιώνουμε σε οργανωμένες κοινωνίες και κράτη, θα πρέπει να μάθουμε είτε να σεβόμαστε και τους νόμους αλλά και τους υπολοίπους πολίτες, είτε όταν παρανομούμε να είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε και τις συνέπειες, είτε να μαχόμαστε με κάθε νόμιμο τρόπο ώστε να αλλάξουμε αυτούς που θεωρούμε παράλογους (υποκειμενικά πάντα).

Πρακτική εξάσκηση στη λογοκρισία | Κόμμα Πειρατών Ελλάδας · Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου, 2012 στο 15:10

[…] Πηγή: https://www.pirateparty.gr/2012/09/freegeronpastitsios/ Share this:EmailPrintTwitterFacebookMoreDiggStumbleUponTumblrRedditLinkedInPinterestLike this:LikeBe the first to like this. By ECO Pirate • Posted in Διάφορα 0 […]

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.