Το έμβλημα του Κόμματος Πειρατών Ελλάδας The emblem of the Pirate Party of Greece

Τεμπωρυχία: Άλλο ένα ρεσιτάλ λαϊκισμού, υποκρισίας και ψευδολογίας από τον πρωθυπουργό που έκανε προεκλογική καμπάνια πάνω στους νεκρούς στο Μάτι και στη Μαρφίν. Ας μιλήσουμε ξεκάθαρα για τα τρία αυτά εγκλήματα. 

Μαρφίν, Μάιος 2010:

Παρά το ότι η διοίκηση της τράπεζας γνώριζε ότι θα υπήρχε διαδήλωση με πιθανότητα επεισοδίων, το υποκατάστημα λειτουργούσε κανονικά και είχε δοθεί εντολή σε όλους τους υπαλλήλους να παραμείνουν στην θέση τους. Επίσης, κάποιος “μάνατζερ” είχε δώσει εντολή η έξοδος κινδύνου να είναι κλειδαμπαρωμένη, με αποτέλεσμα όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά από τις μολότοφ των παρακρατικών, οι υπάλληλοι να μη μπορούν να διαφύγουν. Στη δίκη που ακολούθησε για τον θάνατο τριών υπαλλήλων (εκ των οποίων μία έγκυος τεσσάρων μηνών), καταδικάστηκαν τρία στελέχη της τράπεζας σε πολυετείς ποινές για φόνο εξ αμελείας. 

Τα συστημικά ΜΜΕ φρόντισαν να παπαγαλίσουν την προπαγάνδα της ΕΛ.ΑΣ. και της Νέας Δημοκρατίας περί “πλήθους που εμπόδισε” την Πυροσβεστική να φτάσει στην τράπεζα. Το ψέμα αυτό έμεινε, χάρη στη διαρκή του επανάληψη από τους παπαγάλους των καναλιών, παρόλο που οι πυροσβέστες που κατέθεσαν στη δίκη για τους φυσικούς αυτουργούς του εμπρησμού και των δολοφονιών, ανέφεραν ότι η πλειοψηφία των διαδηλωτών τους διευκόλυνε να φτάσουν στο σημείο και προσπαθούσαν να απομακρύνουν τους παρακρατικούς που επιχείρησαν να εμποδίσουν την πρόσβασή τους.[1]

Η αστυνομία συνέλαβε κάποιους υπόπτους, που όμως δε βρίσκονταν καν στην περιοχή εκείνη την ημέρα. Αρκούσε όμως για τον προπαγανδιστικό μηχανισμό η ιδιότητά τους ως αναρχικών. Φυσικά, το δικαστήριο τους αθώωσε όλους, καθώς δεν υπήρχε η παραμικρή απόδειξη ότι είχαν οποιαδήποτε σχέση με το συμβάν. Όλες οι ενδείξεις πλέον είναι ότι επρόκειτο για κυνική, χυδαία παρακρατική προβοκάτσια για να συκοφαντηθεί το αντιμνημονιακό κίνημα. Εκ του αποτελέσματος, κρίνουμε ότι ο θάνατος των τριών υπαλλήλων δεν ήταν “παράπλευρη απώλεια”, αλλά αντικειμενικός σκοπός του παρακράτους.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει διχαστικά στη δολοφονία των υπαλλήλων της Μαρφίν, αλλά τολμά να καταγγέλει όσους την επικρίνουν για τα δικά της αποδεδειγμένα εγκλήματα για “πρόκληση διχασμού”!

Μάτι, Ιούλιος 2018:

Η πυρκαγιά ξεκίνησε από εμπρησμό εξ αμελείας.[2] Λόγω των θυελλωδών ανέμων επεκτάθηκε ταχύτατα, περνώντας μέσα από τους οικισμούς Νέος Βουτζάς και Μάτι, κι έφτασε στη θάλασσα σε μόλις 45 λεπτά. Αποτέλεσμα; 104 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους. Η πυρκαγιά αυτή καταγράφηκε ως η φονικότερη στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. 

Οι κάτοικοι της περιοχής δεν πρόλαβαν να αντιδράσουν. Στον τραγικό απολογισμό συνεισέφεραν οι εγκληματικοί (αλλά ατιμώρητοι λόγω διαχρονικής ασυλίας) χειρισμοί της Αστυνομίας και τα σοβαρά λάθη της Πυροσβεστικής, η οποία υπέκυψε σε επιχειρηματικές πιέσεις για το πού θα πάνε τα εναέρια μέσα. Το βασικό πρόβλημα της περιοχής όμως ήταν διαχρονικό και είχε να κάνει με την άναρχη δόμηση και την εγκληματική αμέλεια της Πολεοδομίας, που διαχρονικά, από τη δεκαετία του 1960, επέτρεψε να δημιουργηθεί ένας λαβυρινθώδης οικισμός με εκατοντάδες αυθαίρετα, υπερβολικά στενούς δρόμους και πλήρη απουσία διεξόδων. Αυτές οι παθογένειες είναι αποτέλεσμα του άρρωστου τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκαν τον οικοδομικό σχεδιασμό η ΕΡΕ, η Χούντα, η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ.

Για την πυρκαγιά παραπέφθηκαν σε δίκη δεκάδες άτομα, ανάμεσά τους και επιχειρησιακοί υπεύθυνοι και πολιτικοί. Τα αποτελέσματα της δίκης προκάλεσαν το κοινό αίσθημα: οι ποινές σε πολλές περιπτώσεις ήταν ή πολύ μικρές ή ανύπαρκτες, σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν σαφείς ενδείξεις αναζήτησης αποδιοπομπαίων τράγων και άλλοι εμπλεκόμενοι έμειναν στο απυρόβλητο. Τουλάχιστον, έστω και για εκτόνωση της λαϊκής οργής, υπήρξε προσπάθεια να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Η πυρκαγιά αυτή και οι 104 θάνατοι ήταν ένας από τους βασικούς λόγους της πτώσης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με το τελευταίο και σκληρότερο μνημόνιο και τη χυδαία, από κοινού με τη ναζιστική Χρυσή Αυγή και τις παραφυάδες της, εργαλειοποίηση της Συμφωνίας των Πρεσπών από τη Νέα Δημοκρατία. Φυσικά, η τότε αντιπολίτευση και σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ χρησιμοποίησε την εκατόμβη δεόντως (καθώς το μνημόνιο το είχε υπογράψει και η ίδια – δεν ξεχνάμε τα στελέχη της που, μαζί με ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛΛ και “Ποτάμι”, είχαν πιάσει στασίδι έξω από το Justus Lipsius, το Europa και το Berlaymont και σκούζανε “βάστα Σόιμπλε!”). 

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει διχαστικά στο Μάτι, αλλά τολμά να καταγγέλει όσους την επικρίνουν για τα δικά της αποδεδειγμένα εγκλήματα για “πρόκληση διχασμού”!

Τέμπη, Φεβρουάριος 2023:

Στις 20 Φεβρουαρίου 2023, ο τότε υπουργός υποδομών Κ. Αχ. Καραμανλής από το βήμα της βουλής έλεγε για τους σιδηροδρόμους ότι “είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφαλείας”. Οχτώ μέρες μετά, αυτό που προειδοποιούσαν στη Βουλή συνέβη. Εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε μετωπικά με επιβατική αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο 57 άνθρωποι.[3]

Τρεις μέρες μετά το δυστύχημα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητοτσοτάκης καλύπτει πλήρως τον υπουργό του και, πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε διερεύνηση, βγάζει πόρισμα, μιλώντας για “ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη”, ο δε Καραμανλής παραιτείται από υπουργός, ισχυριζόμενος ότι “αναλαμβάνει την ευθύνη”. Φυσικά, δεν παραιτήθηκε ούτε από βουλευτής, ούτε από τη βουλευτική του ασυλία.

Υφυπουργοί της κυβέρνησης δίνουν σήμα να γίνει άμεσα επιχωμάτωση της περιοχής του δυστυχήματος, ώστε να καταστραφούν πολύτιμα αποδεικτικά στοιχεία, που μεταφέρθηκαν σε άγνωστο για λίγες βδομάδες χώρο, ενώ “χάθηκαν” και σχεδόν όλα τα βίντεο φόρτωσης και πορείας της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αφού η εισαγγελία δεν τα ζητάει για 7 ολόκληρους μήνες.

Λίγες μέρες μετά το δυστύχημα, η κυβερνητική πλειοψηφία, με διαδικασίες fast track, βγάζει λάδι τον υπουργό της. Τον ίδιο υπουργό που, 8 μέρες πριν το δυστύχημα, φω΄ναζε ότι είναι ντροπή να μιλάμε για θέματα ασφαλείας!

Το σύστημα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης είχε σταματήσει να λειτουργεί στα τέλη του 2019 κατόπιν πυρκαγιάς, επί Νέας Δημοκρατίας. Η κυβέρνηση της ΝΔ και δη ο υπεύθυνος υπουργός δεν έκανε απολύτως τίποτα για να το επιδιορθώσει. Ακόμα και σήμερα, ρίχνει το φταίξιμο στην καθυστέρηση της σύμβασης 717. Όταν τους επισημαίνονται οι δικές τους ευθύνες για την εν λόγω σύμβαση, επιχειρούν να θολώσουν τα νερά διαχέοντας τις ευθύνες, ενώ λένε ξεδιάντροπα ότι μέχρι το 2027 θα έχουμε ασφαλή τρένα! Δηλαδή γνωρίζουν πως δεν είχαμε και ΔΕΝ έχουμε ακόμα!!!

Δεν πρόκειται να ασχοληθούμε με την καύσιμη ύλη που ενδεχομένως μετέφερε, παράνομα ή όχι, η εμπορική αμαξοστοιχία. Προφανώς απορρίπτουμε τα φληναφήματα περί “συμβολής των ελαίων σιλικόνης” στη δημιουργία της τεράστιας πυρόσφαιρας που είδαμε – δε θα ξεχάσουμε και τη Χημεία επειδή έτσι θέλει η Νέα Δημοκρατία. Επισημαίνουμε όμως ότι, ανεξαρτήτως του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τίποτα δεν θα είχε συμβεί αν δεν είχε βρεθεί στην ίδια γραμμή με την επιβατική, δηλαδή αν υπήρχαν τηλεδιοίκηση, επικοινωνίες και συστήματα ασφαλείας.

Θ’ασχοληθούμε με το γεγονός ότι, μόλις οχτώ μέρες (όχι μήνες, ούτε έτη) πριν το δυστύχημα, ο υπεύθυνος (χωρίς ευθύνες) υπουργός διερρήγνυε τα ιμάτιά του ότι τα τρένα είναι ασφαλή. Τονίζουμε πως αποτελεί ντροπή κι απόδειξη κατάντιας το γεγονός ότι μόλις τρεις μήνες μετά, αυτός ο κύριος, που με τις παραλείψεις και τις ενέργειές του επέτρεψε να συμβεί αυτή η σφαγή, εκλέχθηκε πάλι βουλευτής, και μάλιστα πρώτος σε σταυρούς, στην εκλογική του περιφέρεια, αντί να μη βρει ούτε την ίδια του την ψήφο στην κάλπη!

Θα ασχοληθούμε με το γεγονός ότι πληρωμένα τρολ της Νέας Δημοκρατίας, ενταγμένα στον σκανδαλωδώς χρηματοδοτούμενο με δημόσιο χρήμα, είτε μέσω τριγωνικών συναλλαγών διαπλοκής[4] είτε μέσω βυσματικών προσλήψεων,[5] προπαγανδιστικό μηχανισμό που λέγεται “Ομάδα Αλήθειας” σπιλώνουν γονείς των παιδιών που αγωνίζονται για δικαιοσύνη. 

Στο διά ταύτα:

Η “τεμπωρυχία” που με τόση ιταμότητα επικαλέστηκε ο πρωθυπουργός είναι μια ακόμα απόδειξη του ποιος πραγματικά διχάζει το λαό: η καταστροφική κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Δε φτάνει που αυτή η παράταξη μας οδήγησε στη χρεοκοπία ήδη μία φορά (και, όπως όλα δείχνουν, θα το επαναλάβει),  έχει την αξίωση να μένει στο απυρόβλητο ενώ σκοτώνει εμάς και τα παιδιά μας. Δεν έχουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την επίλυση των προβλημάτων της χώρας. Όπως ξέρουμε όλοι, έχει παραδώσει τη χώρα στο έλεος των καρτέλ, στα οποία έχει βάλει ένα σωρό στελέχη και συγγενικά πρόσωπα στελεχών της. Τα πολεοδομικά σχέδια που είχε υποσχεθεί για να μην ξαναγίνει άλλο Μάτι έχουν παγώσει. Όσο για τα τρένα… Αυτά θα είναι ασφαλή το 2027 – που πολύ αμφιβάλλουμε!

#ΈγκλημαΤέμπη #Marfin #Μάτι #ΝέαΔημοκρατία #ΟμάδαΑλήθειας #Τέμπη #ΤέμπηΈγκλημα #ΤέμπηΣυγκάλυψη #Τεμπωρυχία #Τρολ #Τυμβωρυχία

Πηγές:

[1] Συνεισφέροντες στα εγχειρήματα Wikimedia (2018). Εμπρησμός της τράπεζας Marfin. [online] Wikipedia.org. Available at: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B1%CF%82_Marfin.

[2] Συνεισφέροντες στα εγχειρήματα Wikimedia (2018). Πυρκαγιές στην Αττική το 2018. [online] Wikipedia.org. Available at: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%AD%CF%82_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%91%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%84%CE%BF_2018.

[3] Συνεισφέροντες στα εγχειρήματα Wikimedia (2023). Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. [online] Wikipedia.org. Available at: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%84%CF%8D%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%B1_%CF%83%CF%84%CE%B1_%CE%A4%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7 .

[4] Pirate Party of Greece – Κόμμα Πειρατών Ελλάδας (2024). Το Τρίγωνο της Διαπλοκής ReUpload #47 Greekonomics. [online] YouTube. Available at: https://www.youtube.com/watch?v=vp82B2FcEDw.

‌[5] Εφημερίδα “δημοκρατία” (2025). Η Αννα Μαρία Λογοθέτη και η Ελια Ζερβού στο μισθολόγιο της Ν.Δ. [online] δημοκρατία. Available at: https://www.dimokratia.gr/politiki/593346/i-anna-maria-logotheti-kai-i-elia-zervoy-sto-misthologio-tis-n/.