Ο χειμώνας πλησιάζει και οι αρκούδες αρχίζουν να ετοιμάζονται για την χειμερία νάρκη.

Πριν πέσουν σε αυτήν πρέπει να φάνε, για να μπορέσουν να συντηρηθούν τον χειμώνα.

Για να το κάνουν αυτό χρειάζεται να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα για να βρουν την κατάλληλη τροφή. Μέσα στο “δρομολόγιο” τους έχουν να διανύσουν και την Εγνατία Οδό η οποία διέκοψε στη μέση τον Βιότοπο της Αρκούδας, του Λύκου και άλλων άγριων ζώων.

Αποτέλεσμα του έργου, που δημιουργήθηκε ΧΩΡΙΣ τα απαραίτητα υπόγεια ή υπέργεια περάσματα για τα άγρια ζώα είναι οι συχνοί θάνατοι (σχεδόν 1 νεκρή αρκούδα ΚΑΘΕ μήνα) αλλά και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων, αφού τα ζώα είναι υποχρεωμένα να περνούν μέσα από τον αυτοκινητόδρομο.

Κατ’ επέκταση η Εγνατία Οδός διαπράττει σωρεία παραβάσεων* της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας και είναι επικίνδυνη τόσο για τους οδηγούς όσο και για τα Άγρια ζώα. Λύση μπορεί να υπάρξει ακόμη και εκ τον υστέρων** αρκεί οι ιθύνοντες να ενδιαφερθούν πραγματικά να αποδώσουν έργο.

Μήπως ξεχνάνε η Κυβέρνηση και το ΥΠΕΚΑ τη Νομοθεσία περί προστασίας των Άγριων Ζώων και μάλιστα των προστατευόμενων ειδών;

Το 2010 δημοσιεύτηκε μελέτη στο περιοδικό The Journal of Wildlife Management η οποία εξηγεί τα ποσοστά Διαχείρισης και την αποτελεσματικότητα του αυτοκινητοδρόμου, όταν υπάρχουν υπόγειες διαβάσεις για την άγρια ζωή. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κόστος κατασκευής αυτών των υπόγειων διαβάσεων στην εθνική οδό υπερκαλύπτεται από την εξοικονόμηση σε περιουσίες και της ζωές.

Πότε επιτέλους θα αρχίσει το κράτος να ασχολείται με την προστασία των Άγριων Ζώων;

 

Περιβαλλοντική ευθύνη, άρθρο 24.1 & 24.2 του Συντάγματος της Ελλάδας

Νόμος 1650/86 για την προστασία του περιβάλλοντος

 

** Προτάσεις για βελτίωση του ήδη υπάρχοντοςέργου:

  • Δημιουργία Υπέργειων ή/και υπόγειων διαβάσεων.
  • Κάμερες καταγραφής της κίνησης άγριας ζωής ώστε να υπάρξει και άμεση παρέμβαση του Κράτους.
  • Ειδικοί αντανακλαστήρες οι οποίοι μεγιστοποιούν το φως και να αντανακλούν τα φώτα των διερχόμενων αυτοκινήτων αποτρέποντας τα ζώα να διέρχονται την οδό, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες, οπότε και συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχηματα. (Όπως έκανε πρόσφατα ο Αρκτούρος ).
  • Ενισχυμένη υψηλή περίφραξη περιμετρικά σε όλη την Εγνατία Οδό.

Κόμμα Πειρατών Ελλάδας

Επιτροπή Περιβάλλοντος


Παραπομπές:

http://www.e-artemis.gr/2001/09/21/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%86%CE%B3%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%A0%CE

http://www.unusual-travel-destinations.com/wildlife-overpass.html

http://county10.com/wp-content/uploads/2012/08/Picture-231.png

http://thestickytongue.org/wp-content/uploads/2010/12/fig60.jpg

http://thestickytongue.org/2010/12/03/underpasses-for-animals-can-make-roadways-safer-for-cars-and-wildlife/

Κατηγορίες: Uncategorized

0 σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Σύμβολο κράτησης θέσης avatar

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *