Αντί να λυθούν τα προβλήματα των σχολείων, το υπουργείο τα παραπέμπει στις καλένδες. Υπάρχουν σχολεία που λείπει ο καθηγητής μαθηματικών. Ο καθηγητής βιολογίας. Υπάρχουν σχολεία που οι αίθουσες δεν έχουν συντηρηθεί και πέφτουν σοβάδες από τα ταβάνια. Σχολεία που για τον ίδιο λόγο στοιβάζουν τα παιδιά σε μικρούς χώρους, χωρίζοντας αίθουσες στα δύο με πρόχειρα παραπετάσματα. Το βιβλίο της πληροφορικής στο γυμνάσιο έχει παραδείγματα από λειτουργικό που αποσύρθηκε πριν γεννηθούν τα παιδιά που φοιτούν εκεί σήμερα!!! 

Όλα τα παραπάνω προβλήματα έχουν σαν αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας, αλλά και η διδασκαλία σε ασυντήρητες παλιές αίθουσες, με κρύο, με ζέστη, με κακογραμμένα βιβλία, υποβαθμίζουν την ποιότητα σχολικής ζωής συμπεριλαμβανομένου και της διδασκαλίας.

Σε αυτήν την κατάσταση αντιδρούν μαθητές σε διάφορα σχολεία με καταλήψεις, απαιτώντας το αυτονόητο.

Η αντίδραση του υπουργείου ποια είναι; Αντί να λύσει τα προβλήματα, επιβάλλει τηλεκπαίδευση! Ο νόμος ορίζει ότι όταν ο εκπαιδευτικός δηλώσει αδυναμία να κάνει τηλεκπαίδευση με ιδία μέσα (από το σπίτι του), θα πρέπει να μεταβεί στην εκπαιδευτική μονάδα. Οι “άριστοι” του υπουργείου δεν σκέφτηκαν τα εξής : 

    Όταν το σχολείο είναι υπό κατάληψη, όταν είναι ακατάλληλο λόγω φθορών (πχ σεισμούς ή πλημμύρες), όταν υπάρχει σύσταση μη κυκλοφορίας λόγω έντονων καιρικών φαινομένων πως ο εκπαιδευτικός θα μεταβεί στο σχολείο για την τηλεκπαίδευση;

    Με την τηλεκπαίδευση 1-2 ημερών (τις ημέρες κατάληψης) είναι απαραίτητη ώστε να μην μείνουν πίσω στην παραδοτέα ύλη;

Η αντιμετώπιση της παιδείας από το υπουργείο παιδείας είναι τουλάχιστον γελοία. 

Στο Κόμμα Πειρατών Ελλάδας τονίζουμε ότι η Παιδεία μας είναι κορυφαία προτεραιότητα και δεν πρέπει να τρέχουμε από πίσω να διορθώνουμε τα αδιόρθωτα κάθε χρόνο. Πρέπει να προλαμβάνουμε. Πόσο δύσκολο είναι το υπουργείο να φροντίσει να γίνονται οι συντηρήσεις στην ώρα τους; Πόσο δύσκολο είναι να φροντίζει να καλύπτει τις ελλείψεις σε καθηγητές και δασκάλους, όταν τις γνωρίζει μήνες πριν; Πόσο δύσκολο είναι να υπάρχει συνεχής λειτουργία των επιτροπών για την ύλη ώστε να ενημερώνονται τα βιβλία γρήγορα και όχι κάθε 20 χρόνια με αποτέλεσμα να υστερούν τα παιδιά μας σε σύγχρονη γνώση; 

Το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας θεωρεί ότι είναι ευθύνη του υπουργείου να: 

    1) διορίζει τους απαραίτητους καθηγητές/δασκάλους πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς και να αυξήσει τους μισθούς τους σε ευπρεπή επίπεδα. 

    2) συντηρεί τις κτηριακές υποδομές μόλις σταματήσουν τα μαθήματα ώστε να είναι έτοιμες για να υποδεχτούν τους μαθητές τον Σεπτέμβριο.

    3) να κάνει ετήσια αναθεώρηση ύλης βιβλίων ώστε να σχεδιάζεται αντικατάστασή τους εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. 

    4) να φροντίσει με νομοθετική ρύθμιση να περιορίσει το φαινόμενο βραχυχρόνιας μίσθωσης ώστε οι εκπαιδευτικού να βρίσκουν σπίτια που δεν κοστίζουν παραπάνω από τον μισθό τους ή/και να δημιουργήσει εστίες για να τις νοικιάζει έναντι λογικού μισθώματος σε όλους του δημόσιους λειτουργούς που διορίζονται προσωρινά εκτός τόπου κατοικίας τους.